Asiakassuhteiden hoito -tutkinnon osa on tarkoitettu sinulle, joka työskentelet päivittäisjohtamisen tehtävissä erilaisissa toimintaympäristöissä esimerkiksi työryhmän, tiimin, osaston, palveluyksikön, tai vastaavan lähiesimiehenä tai työryhmän vetäjänä. Lisäksi päivittäisiin työtehtäviisi kuuluvat asiakkuuksien hoitaminen ja kehittäminen.

Saat valmiuksia hoitaa ja kehittää asiakkuuksia suunnitellusti huomioiden erilaiset asiakkuudet ja niihin kohdentuvat toimenpiteet asiakassuhteen kehittymisen ja asiakastyytyväisyyden varmistamiseksi.

Tutkinnon osa

Asiakassuhteiden hoito

Koulutuksen sisältö

Keskeisiä aiheita ovat:
– Asiakastiedon hallinta, keruu ja rekisteröinti
– Asiakasryhmittely (perustelut ryhmittelylle)
– Arvon tuottaminen asiakkaalle
– Tavoitteet ja strategiat eri asiakasryhmille
– Asiakastyytyväisyyden mittaaminen
– Asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnalle
– Asiakkuuksien johtaminen

Linkki tutkinnon perusteisiin

Koulutuksen aloitus

Koulutuksen aloitus määräytyy opiskelijalle laadittavan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan huomioon ottaen koulutuksen aikataulu ja järjestämismahdollisuudet.

Koulutuksen suunniteltu kesto

3-6 kk, koulutuksen kesto tarkentuu henkilökohtaista osaamisen kehittämissuunnitelmaa laatiessa

Koulutuskohtaiset valintaperusteet

Tutkinnon osan suorittaminen edellyttää päivittäisjohtamisen tehtävissä toimimista sekä asiakkuuksien hoitamista ja kehittämistä.

Kielitaitovaatimustaso

B2.1
Jos äidinkielesi on muu kuin suomi, lue tästä, miten sinun tulee osoittaa kielitaitosi

Opintojen aikainen toimeentulo

Selvitä omalta kohdaltasi opintojen aikainen toimeentulo tästä linkistä

K: Onko koulutus maksuton?
V: Kyllä, oppisopimuksella koulutus on maksuton.

K: Miten verkkokoulutuspäivät toteutetaan?
V: Käytämme Teams-ympäristöä.

K: Kuinka usein koulutuspäiviä on?
V: Koulutuspäiviä on 1-2 kertaa kuukaudessa.

K: Miten tutkinnon osan näytöt toteutetaan?
V: Näytöt toteutetaan aidoissa työtilanteissa työpaikalla.

Lisätietoja antaa

palveluasiantuntija Hilden-Saarelainen Kati
puh. +358 40 5645 465
sähköposti: kati.hilden-saarelainen@ysao.fi

Hakijapalveluiden yhteystiedot ja palveluajat

Ylä-Savon ammattiopisto pidättää oikeudet koulutusten tietojen muutoksiin

Tämä tuotekortti on tarkastettu
15.05.2024